ghfhffgfmhj

Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

ΓΡΑΝΑΖΩΜΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΜΟΤΕΡ

Eνας πολυ μεγαλος παραγωντας ωστε να εξασφαλισουμε την σωστη λειτουργια κ χωρις να φοβωμαστε να καει το combo μας ειναι το σωστο γραναζωμα!!
  Οι περισσοτεροι λοιπον αφου αγορασουμε το κατα την γνωμη μας σωστο μοτερ κ esc για το αμαξακι μας ξεκιναμε ενα μαραθωνιο ευρεσης του σωστου ratio ! ο βασικος λογος για τον οποιο θα θελαμε ενα σωστο γραναζωμα ειναι η οσο το δυνατον χαληροτερη παραγωγη amphere στα ηλεκτρονικα μας !!Οσο περισσοτερα αmphere εχουμε τοσο μεγαλυτερες θερμοκρασιες παραγονται τοση μικροτερη αποδοτικοτητα εχουμε κ οταν υπερβαινουμε τα ορια των κατασκευαστων υπαρχει πιθανοτητα να γινουν ολα μπαρμπεκιου!! Για να εξασφαλισουμε χαμηλα amphere λειτουργιας θα πρεπει το μοτερ μας να δουλευει με οσο το δυνατον μικροτερο ζορι αρα κατευθειαν καταλαβαινουμε οτι οσο πιο κοντο γραναζωμα εχουμε τοσο πιο αβιαστα θα δουλευει το μοτερ κ τοσο πιο λιγα amphere θα παραγει!!
   Ο πιο σωστος τροπος για να δουμε τι amphere καταναλωνει ειναι  ή το κλασικο πολυμετρο του ηλεκτρολογου ή τα ειδικα που πωλουνται σε μοντελιστικα καταστηματα τα οποια κρατανε στην μνημη τους top ενδειξεις!
ισως απ τα πιο χρησιμα gadjet για ενα μοντελιστη που ασχολειται με  ηλεκτρικα
Ενας αλλος τροπος οχι ομως τοσο αποτελεσματικος  αλλα πολυ πιο κοινος ειναι ο ελεγχος των θερμοκρασιων σε μοτερ κ esc!!πολυ κατασκευαστες οριζουν τα θερμοκρασιακα ορια ασφαλειας των μοτερ κ συνηθως ειναι 70 με 80 βαθμους !!αρα καλο ειναι να γνωριζουμε αυτα τα ορια ασφαλειας αν και σχεδον πλεον ολα ta brushless combo εχουν σενσορες κ οταν ξεπερασουμε τα ορια τους κοβουν αυτοματα τα ρευματα !
   Εαν λοιπον το μοτερ μας ζεστενετε υπερβολικα κ μας κανει συνεζεια cut off λογο θερμικρασιων θα πρεπει να μικρινουμε την σχεση μεταδοσης!!η σχεση μεταδωσης (gear ratio)ειναι ειναι μια συναρτηση που προκυπτει απ το μεγεθος των γραναζιων των διαφορικων αλλα κ των γραναζιων της μεταδοσης κινησης απ το μοτερ στα διαφορικα τα λεγωμενα spur κ pinion!επεισης μεγαλο ρολο παιζει κ το μεγεθος των τροχων !!ο πιο ευκολος κ αποτελεσματικος τροπος για να επεμβουμε στην σχεση μεταδωσης ειναι να αλαξουμε το γραναζι του μοτερ (pinion) ή το μεγαλυτερο κατα βαση σε μεγεθος spur !επεισης καλο ειναι για να γνωριζουμε τι μας γινετε να ξερουμε τον λογο της σχεσης μεταδωσης !πιο απλα αν εχουμε ενα pinion 10t κ ενα spur 50t τοτε ο λογος τους ειναι 50/10=5!!αυτο μας βοηθαει να καταλαβουμε αν αλαξουμε δυο δοντια στο Pinion πχ παμε σε 12t  o λογος θα ειναι 50/12=4,16 ενω αν αλλαξουμε 2 δοντια στο spur δηλαδη παμε σε 52t θα ειναι 52/10=5,2 που σημαινει οτι θα δουμε αρκετα μεγαλυτερες διαφορες αλλαζοντας pinion παρα spur!!επεισης καταλαβαινουμε οτι ειναι κ δυσαναλογα δηλαδη οσο αυξανουμε τα δοντια στο Pinion τοσο μικραινει ο λογος ενω οσο αυξανουμε τα δοντια στο spur τοσο αυξανει ο λογος!
  Στην πραξη λοιπον αν βλεπυμε οτι το μοτερ ανεβαζει θερμοκρασιες απ τις πρωτες γκαζιες ή μας κανει cut off στα 2,3 λεπτα θα πρεπει να δοκιμασουμε Pinion με λιγοτερα δοντια ή spur με περισσοτερα (να προσθεσω οτι θα πρεπει να ελνχονατι οι επαφες σε μοτερ esc κ μπαταρια αν ειναι καλες τα καλωδια να μην εχουν κοψιματα κ να μην ειναι παρα πολυ μακρια κ να εχουμε βυσματα καλης ποιοτητας που αντεχουν σε θερμοκρασιες γιατι κ αυτα παιζουν το ρολο του)εαν βεβαια κανουμε μια τετοια αλλαγη θα δουμε κ διαφορα στην τελικη ταχυτητα του αυτοκινητου αλλα κ στην ροπη του ,αρα θα πρεπει να βρεθει μια μεση λυση ωστε αν θελουμε να εχουμε τελικη ταχυτητα να γραναζουσουμε αναλογα αλλα οχι ετσι ωστε να υπερθερμαινουμε το μοτερ!
   Ο αλλος τροπος που ανεφερα πιο πριν που χρισιμοποιειται απο πιο εμπειρους μοντελιστες ειναι η μετρηση των amphere που τραβαει ενα μοτερ !αυτη η μετρηση θα πρεπει να γινει κατατην διαρκεεια που το αμαξι βρισκετε στο εδαφος καθως η τριβη με το εδαφος ειναι αυτη που θα ζορισει το μοτερ κ καλο θα ηταν να το ζορισουμε για να δουμε τα μεγιστα που μπορει να φτασει!σε αυτο βεβαια οπως προειπα ειναι απαραιτητο ενα watt meter ή ενα πολυοργανο που θα κραταει τις max ενδειξεις!ετσι λοιπον αν δουμε οτι το μοτερ μας ζηταει ρευμα 80 amphere ενω το esc μας ειναι 120 amphere τοτε ειμαστε ενταξυ !!αν ομως οτι η ζητηση υπερβαινει τα ampher που μπορει να δωσει το esc τοτε θα πρεπει να μικρυνουμε την σχεση μεταδωσης!!
    Στο επομενο θεμα  αναφερομαι στο πως λειτουργει ενα watt meter, τις λειτουργιες του κ ποσο χρησιμο μπορει να φανει!!!
 Δειτε εδω για τον υπολογισμο του final gear ratio

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.