ghfhffgfmhj

Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

ΠΩΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΝΙΤΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

     Το να γνωριζουμε πως να ρυθμισουμε εναν κηνητηρα νιτρο ειναι βασικο τοσο για την σωστη λειτουργια του κινητηρα οσο κ για την μακροβιοτητα του.
Τοσο για εναν απειρο που ρυθμιζει για πρωτη φορα εναν κινητηρα οσο κ για εναν πιο εμπειρο που εχει ξεχασει τις εργοστασιακες ρυθμισεις ειναι απαραιτητο να γνωριζει πως θα ρυθμισει τον κινητηρα σωστα ακομα κι αν  γνωριζει τις εργοστασιακες ρυθμισεις στις βελονες του καρπιρατερ.
 Ομως ακομα  και οι προτεινομενες αναγραφομενες ρυθμισεις στα manual μοντελων πολλες φορες διαφερουν απο τις ρυθμισεις σωστης λειτουργιας ενως κινητηρα ενω ακομα κ οι εξωτερικες συνθηκες οπως υγρασια και  θερμοκρασια παιζουν κι αυτες τον ρολο τους στην διαμορφωση μιας σωστης λειτουργιας.
     Για να μαθετε να ρυθμιζετε σωστα θα πρεπει πρωτα να κατανοησετε πως λειτουργουν κ οι δυο βαλβιδες κ πως επιρεαζουν την λειτοτργια του κινητηρα,
 Η βαλβιδα των υψηλων στροφων ρυθμιζει την ποσοτητα εισαγωγης καυσιμου απ το ντεποζιτο στο  καρμπιρατερ ενω η βαλβιδα των χαμηλων στροφων την εισαγωγη καυσιμου απ το καρμπιρατερ στον θαλαμο καυσης.
 Και στις δυο βαλβιδες γυρνωντας αριστεροστροφα την βιδα (ξεσφιγκοντας)αυξανουμε την ποσοτητα καυσιμου(πιο πλουσιο μειγμα) ενω γυρνωντας δεξιοστροφα (σφιγκοντας)μειωνουμε την ποσοτητα(πιο φτωχο μειγμα)

Βαλβιδα χαμηλων στροφων
Βαλβιδα υψηλων στροφων



 







  Ξεκινωντας λοιπον θα πρεπει να ανοιξετε την βελονα των υψηλων στροφων περίπου 4 στροφές από την τελείως κλειστή θέση. Αυτό είναι μόνο ένα σημείο εκκίνησης για να εξασφαλιστεί οτι η βαλβίδα των υψηλων στροφων δεν περιορίζει την εισαγωγη καυσίμου απο το καρμπυρατέρ ώστε να μπορείτε να ρυθμίσετε την βαλβιδα των χαμηλων στροφων.
 Στην συνεχεια θα ξεκινησετε να ρυθμισετε την βαλβιδα των χαμηλων ,αφου την κλεισετε εντελως θα την ανοιξετε 1/5 της στροφης θα εισαγετε ενα καθαρο σωληνακι καυσιμου κ θα αρχισετε να φυσατε ενω θα ανοιγετε αργα την βιδα μεχρι να καταλαβετε οτι αρχιζει να περναει αερας οποτε κ θα σταματησετε να ανοιγετε αλλο την βαλβιδα(θα πρεπει να βεβαιωθητε σ αυτο το σταδιο οτι η πεταλουδα του καρμπιρατερ ειναι σε θεση ρελαντι για το λογο αυτο τοποθετηστε ενα ελατηριο επαναφορας ή ενα λαστιχακι αλλιως η πεταλουδα θα μενει ανοιχτη ) επεισης να σημειωσω οτι το ρελαντι θα πρεπει να ειναι ανοιχτο τοσο ωστε να περναει το κεφαλι μιας καρφιτσας αναμεσα στο σωμα του καρμπιρατερ κ την πεταλουδα κ το κενο που διμιουργετε να ειναι ισο με 1mm η λιγοτερο.



η πεταλουδα θα πρεπει να ειναι ανοιχτη σε θεση ρελαντι  τοσο οσο να χωραει να περασει μια καρφιτσα



  Θελουμε πολυ μικρη ροη αερα να περνα (καθως φυσαμε) συνεπως καυσιμου ωστε να εξασφαλισουμε οτι ο κινητηρας θα παρει μπροστα ουτοσωστε να προχωρησουμε στην παιρετερω ρυθμιση των χαμηλων.
Τωρα κλειστε εντελως την βαλβιδα των υψηλων ανοιξτε τερμα την πεταλουδα του καρμπιρατερ (γκαζι)





 φυσωντας στο σωληνακι καυσιμου ανοιγετε παραλληλα την βαλβιδα των υψηλων μεχρι να καταλαβετε οτι ο αερας ρεει ελευθερα πλεον απ την βελονα κ οχι με πιεση οπως στων χαμηλων!θα πρεπει η βελονα να ειναι ανοιχτη απο 2 μεχρι 5 στροφες αναλογως τον κινητηρα.
Αυτο θα μας εξασφαλισει οτι θα δεν θα εχουμε διακοπη της ροης του καυσιμου προς το καρμπιρατερ λογω κλειστης βελονας κι ετσι πλεον θα ειμαστε ετοιμοι να ρυθμισουμε πλεον τον κινητηρα στις ιδανικες ρυθμισεις.
  Ειμαστε ετοιμοι να θεσουμε τον κινητηρα σε λειτουργια πια κ δεν πρεπει να ξεχναμε οτι η βελονα των χαμηλων επειρεαζει το εισερχομενο μειγμα στο κινητηρα μεχρι τα μεσα του γκαζιου ενω των υψηλων απ την μεση κ πανω!
Θετουμε τον κινητηρα σε λειτουργια ,εαν δεν περνει ανοιγουμε το γκαζι μεχρισωτου παρει, εαν παρει με το γκαζι ανοιχτο πανω απ την μεση τοτε εχουμε πολυ φτωχο μειγμα χαμηλων στροφων κ θα πρεπει να ξεβιδωνουμε τις χαμηλες κατα 1/8 μεχρι πλεον να περνει χωρις να χρειαζετε να ανοιξουμε το γκαζι!
  Με τον κινητηρα σε λειτουργια ανοιξτε το γκαζι μεχρι την μεση εαν σβησει τοτε το μειγμα παραμενει φτωχο κ θα πρεπει να ξεβιδωσουμε κι αλλο τις χαμηλες κατα 1/10 την φορα μεχρι να πετυχουμε την σωστη ρυθμιση κ να μην σβηνει ,υπαρχει ομως περιπτωση να σβηνει και απο πολυ πλουσιο μειγμα ,αυτο θα το καταλαβουμε απο τον πολυ καπνο που θα βγαινει απ την εξατμιση ,το λαδι που επεισης θα ξερναει απ την εξατμιση και τον ηχο του μπουκωμενου κινητηρα , σ αυτην την περιπτωση βιδωνουμε την βιδα των χαμηλων κατα 1/10 καθε φορα.
   Ειμαστε πλεον ετοιμοι να ρυθμισουμε τις υψηλες.
Προφανως το μειγμα των υψηλων θα ειναι πολυ πλουσιο οποτε οταν θα γκαζωνουμε απ την μεση και πανω ο κινητηρας θα κομπιαζει κ μπορει να σβησει οποτε θα γκαζωνουμε στιγμιαια μεχρι τερμα ωστε να ρυθμιζουμε χωρις να σβηνει βιδωνωντας τις ψηλες κατα 1/8 καθε φορα!οταν πλεον πετυχουμε να μην σβηνει κ να μπορουμε να γκαζωσουμε μεχρι τερμα δε σημαινει οτι εχουμε πετυχει την ιδανικη ρυθμιση,απλα ειναι ενα αρχικο σταδιο ωστε πλεον να ρυθμισουμε τον κινητηρα να λειτουργει στο μεγιστο τον στροφων του.
  Με το γκαζι στο τερμα τωρα θα πρεπει να βιδωσετε αργα κ προσεκτικα τις υψηλες μεχρι να στροφαρει ο κινητηρας στο μεγιστο των στροφων του,αυτο θα γινει πολυ απλα ακουγοντας τις στροφες του κινητηρα. 
 Ο κινητηρας πλεον παραγει το μεγιστο της αποδοσης του οποτε παραγει κ περισσοτερες θερμοκρασιες αρα θα πρεπει για ασφαλεια να κανουμε λιγο πιο πλουσιο το μειγμα των υψηλων στροφων ,με προσεκτικες ρυθμισεις κατα 1/8 την φορα ξεβιδωνουμε τις ψηλες ωστε οταν γκαζωνουμε αποτομα μεχρι το τερμα να μην σβηνει μεν  αλλα να αυξανει κατευθειαν στροφες.
 Ειμαστε πλεον σχεδον ετοιμοι κ εχουμε ρυθμισει τον κινητηρα μας ετσι ωστε να δουλευει ναι μεν με το μεγιστο δυνατο της αποδοσης του αλλα οχι τοσο ωστε να επιρεαζει την ασφαλεια του.
 Ξανατεσταρουμε το κινητηρα απ το ρελαντι γκαζωνουμε μεχρι τερμα κ αφηνουμε παλι σε ρελαντι κατευθειαν κ εαν κανει πανω απο 4 δευτερα για να ξαναπεσουν οι στροφες σε ρελαντι εχουμε πολυ πουσιο μειγμα στις χαμηλες κ θα πρεπει να βιδωσουμε την βαλβιδα ,εαν κανει λιγοτερο η σβησει εχουμε πολυ φτωχο μειγμα χαμηλων κ θα πρεπει να ξεβιδωσουμε.
 Εαν ρυθμισουμε σωστα την βαλβιδα των χαμηλων ισως να μην χρειαστει να την ξαναρυθμισουμε πραγμα που δεν ισχυει με την βαλβιδα των υψηλων που ακομα κ σε μικρες μεταβολες των εξωτερικων συνθηκων μπορει να χρειαστει να επεμβουμε ξαναρυθμιζοντας αλλα ακομα κ για ασφαλεια πριν απο καθε φορα που ειναι να εκινησουμε τον κινητηρα θα ηταν σκοπιμο να ελεγχαμε  αν λειτουργει ο κινητηρας μας σωστα !
 Καλο ρυθμισμα και για οποια απορια μην δειστασετε να με ρωτησετε στα σχολεια του θεματος ακριβως απο κατω.

















2 σχόλια:

  1. γεια χαρα παιδια επιτελους πετυχα την ρυθμιση στo μανστερακι μου !! να σε καλα παλικαρε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεαι σου κυριακο,χαιρομαι που σε βοηθησε το αρθρο!! *ok!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.