Traxxas E-jato (machined brushless conversion ) |
Traxxas jato ή αλλιως wheelie machine.
To jato ειναι ενα πολυ ελαφρυ και γρηγορο 2wd 1/10 nitro truck με δυταχυτο σασμαν και κινητηρα .21 ,τον γνωστο Trx 3.3 που χρησιομοποιει η traxxas στα περισσοτερα μοντελα της.
Οσοι δεν το εχουν δει εν δραση μπορουν να φανταστουν ενα τοσο ελαφρυ 1/10 με δυταχυτο και .21 κινητηρα ποσο σβελτο θα ειναι ή πολυ απλα να δουν καποια απ τα βιντεο που υπαρχουν στο you tube.
Γιατι ομως αυτος ο προλογος αφου προκειται να μετατραπει σε brushless?
Γιατι πολυ απλα οσοι πιστεουν οτι το jato ειναι ενα πολυ γρηγορο truck ως νιτρο ηρθε η ωρα να αναθεωρησουν.
Η μετατροπη του jato λοιπον εχει τρεια σταδια.
1)Μορφοποιηση του πλαστικου upper deck
2)Κατασκευη και εφαρμογη του conversion kit
3)Mετατροπη σε μονοταχυτο
Για το πρωτο σταδιο το μονο που χρειαζομαστε ειναι ενα πολυεργαλειο χειρος τυπου dremel ωστε να κοψουμε το πλαστικο upper deck .Ουσιαστικα αυτο που θα πρεπει να μεινει ειναι οι πατουρες και οι τρυπες που υπαρχουν για την στηριξη του steering servo και η υποδοχη για την κεραια.
Εδω φαινετε που ακριβως θα πρεπει να κοπει το πλαστικο upper deck ! |
Στο δευτερο σταδιο που αφορα και το κυριως κομματι της μετατροπης θα χρειστουμε την βαση του μοτερ και την μπαταριοθηκη.
Traxxas e jato conversion kit |
H βαση αλουμινιου ειναι απο κραμα 7075 οπως παντα ,ειναι κατασκευασμενη ετσι ωστε να μπορουν να μπουν μοτερακια Φ3,6 πχ τυπου 540 ή 550 οπως το leopard που ειναι τοποθετημενο ή Φ4 οπως πχ castle 1515.
H βαση εχει δυο σημεια στηριξης με την κασα του σασμαν και ενα σημειο στηριξης με το σασι πραγμα που την κανει να λειτουργει και σαν κοντρα δεινοντας επιπλεον ακαμψια στο σασι.
Για την τοποθετηση του conversion kit δεν χρειαζετε να ανοιχτουν νεες τρυπες στο σασι αφου βιδωνουν στις ηδη υπαρχουσες |
Το μπαταριοκουτο μπορει να δεχθει μεχρι και 4s lipo μπαταριες ενω υπαρχουν και οι καταλληλες υποδοχες για esc και δεκτη.
Στο τριτο σταδιο θα πρεπει να το μετραψουμε σε μονοταχυτο ωστε το αμαξι να φρεναρει με το ηλεκτρικο μοτερ και να μην χρειαζομαστε το δισκοφρενο.
Η πrωτη λυση και πιο απλη ειναι να αγορασουμε το single speed conversion της traxxas με κωδικο #5593X .
Single speed jato conversion kit |
Η δευτερη λυση ειναι να μπλοκαρουμε την δευτερη ταχυτητα και να καταργησουμε την πρωτη.
Για να γινει αυτο θα πρεπει αφου αποσυναρμολογησουμε το σασμαν ,να βγαλουμε το φυγοκεκτρικο μαζι με το πλαστικο γραναζι της δευτερης ταχυτας απ τον κεντρικο αξονα.
Aποσυναρμιλογηση σασμαν και κεκτρικου αξονα μεταδωσης |
Φυγοκεντρικο και γραναζι δευτερας |
Θα χρειαστουμε δυο ατσαλινους πειρους παχους 2mm και μηκους 10-12mm με τους οποιους θα μπλοκαρουμε το γραναζι πανω στο φυγοκεντρικο .
Καλο κεντραρισμα του φυγοκεντρικου στην μεγγενη και ανοιγουμε τρυπες *για να μπουν οι πειροι.
Tip*Οι τρυπες θα πρεπει να γινουν πανω ακριβως στην αιχμη της πατουρας που εχει το φυγοκεντρικο (για μεγιστη αντοχη) με 1,9mm τρυπανι ωστε να μπουν πρεσαριστοι.
Αφου ανοιχτουν οι τρυπες στο φυγοκεντρικο της χρησιμοποιουμε σαν οδηγους ωστε να ανοιξουμε στα ιδια ακριβως σημεια τρυπες παλι 1,9mm και στο πλαστικο γραναζι της δευτερας, Προσοχη (οι τρυπες δεν θα διαπερασουν το γραναζι αλλα θα εχουν βαθος το πολυ 5mm).
Στην συνεχεια πρεσαρουμε τους πειρους στο φυγοκεντρικο και αμεσως μετα πρεσαρουμε και το γραναζι μεσα στους πειρος ωστε να μπλοκαριστει.
Οι πειροι εχουν πρεσαριστοι μεσα στο αλουμινενιο φυγοκεντρικο |
Πρεσαρισμα του γραναζιου μεσα στους πειρους |
ΕΤΟΙΜΟ! |
Ξαναμορταρουμε...
Το σασμαν τωρα ειναι μπλοκε και το μονο που μενει ειναι να αφερεσουμε το γραναζι της πρωτης και ειμαστε ετοιμοι
αφερεσαμε και το γραναζι της πρωτης ταχυτητας... |
Για ακομα μεγαλυτερη ανθεκτικοτητα μπορει να ακολουθηθει η ιδια διαδικασια ομως αντι για το πλαστικο γραναζι της traxxas να γινει στο ατσαλινο option γραναζι της hr
To κεντρομοτορο και παναλαφρο Truck εχει υποδειγματικη συμπεριφορα και στριψιμο για 2wd λογο της κατανομης του βαρους που ειναι περισσοτερο προς το κεντρο αντιθετα με τα υπολοιποα electric 2wd truck της αγορας που εχουν το μοτερ πισω απ τις πισω ροδες .
Ακομα και με τετρασελα packs η σουζες δεν ειναι ανεξελεκτες οπως θα συναιβαινε στα αντοιστιχα πισωκινητα ηλεκτρικα rustler και bandit της traxxas εστι το brushless jato ειναι αξιοσημειωτα ευθυβολο ακομα και σε γκαζωματα απο εκκινηση .
Ισως απ της πιο ενδειαφερουσες μετατροπες σε brushless ειδικα για οσους ειναι λατρεις των πισωκινητων χωματινων rc!
Τελος να σημειωσω οτι μπορει να χρησιμοποιηθει γραναζι mod1 απο traxxas e revo αντι για mod 0,8 που εχει το jato καθως ειναι απολυτως συμβατα!
Mod 0,8 54t traxxas jato spur gear |
Mod1 40t traxxas revo spur gear |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.