To βημα του γραναζωματος αποτελει ενα σημαντικο κομματι σε ενα r/c καθως αναλογα με την διαμωρφωση του βηματος εχουμε πιο ομαλη κυλιση ή πιο τραχια στο συτημα μεταδωσης !μπορει να μας δωσει περισσοτερες επιλογες για την σωστη σχεση μεταδωσης ενω επεισης αναλογα με το βημα μπορουμε να κανουμε πιο θορυβωδες ενα rc!
H λεξη (pitch) λοιπον σημαινει βημα ,οπου βημα ειναι η αποσταση που διμιουργειται αναμεσα στο καθε δοντι ενος spur , pinion ,pulley κλπ!
Υπαρχουν τρεις βασικοι τυποι βηματος που χρησιμοποιουνται κατα βαση στα r/c :1)32p 2)48p 3)64p
To 64p ειναι το μικροτερο βημα που συνανταμε κ συνηθως το βρισκουμε σε Pan cars 1/10,1/12 αλλα κ σε μικροτερης κλιμακας rc!
(Τα θετικα του ειναι η πολυ ομαλη και αθωρυβη κυλιση ενω επεισης μπορουμε να επιλεξουμε με μεγαλυτερη ακριβεια την σωστη σχεση μεταδωσης ωστοσο θελει μεγαλη προσοσχη και ακριβεια για να πετυχουμε το σωστο κενο αναμεσα σε spur και Pinion)
To 32p ειναι το μεγαλυτερο και το βρισκουμε στα περισσοτεα 1/10 nitro r/c
(Tα δοντια του ειναι μεγαλυτερα κ ανθεκτικοτερα απο 64p και 48p ιδανικο για χωματινα r/c που εχουν εκτεθιμενο το spur και το pinion καθως φθειρονται δυσκολοτερα απο σκονη και πετρες,χρειαζετε μικροτερη ακριβεια για να πετυχουμε το σωστο κενο αναμεσα σε spur και pinion και ειναι πολυ πιο θωρυβωδες)
Το 48p ειναι το πιο συνηθες στην κατγορια electric 1/10 οn ή off road
(Ειναι ενδιαμεση λυση αναμεσα σε 32p και 64p)
Οποτε κατευθειαν καταλαβαινουμε οτι με απλη μεθοδο των τριων μπουρουμε να υπολογισουμε το pitch του γραναζιου μας εαν δεν το γνωριζουμε!
BHMA ΓΡΑΝΑΖΙΟΥ=2,54/ΔΙΑΜΕΤΡΟ ΓΡΑΝΑΖΙΟΥ x ΔΟΝΤΙΑ ΓΡΑΝΑΖΙΟΥ
Πχ Εαν εχουμε ενα γραναζι 20t του οποιου η διαμετρος ειναι 1,0583εκ*
Βημα γραναζωματος=2,54/1,0583 x 20=48p
*H μετρηση της διαμερου εαν δεν γινει με παχυμετρο θα υπαρχουν μικρες αποκλισεις
Στα πιο μεγαλα βηματα γραναζιων συνανταμε την ονομασια (mod)modulation που σημαινει κλιμακωση !Το (mod) ειναι ουσιαστικα το μετρικο βημα γραναζωματος παρομοιο με το pitch αλλο οχι ολοιδιο και ισουται με την αποσταση του ενος δοντιου απ το αλλο!
Eνα λαθος που γινετε συνηθως ειναι το να ταιριαζουμε γραναζι 32(p) με γραναζι mod(0,8)
Tα δυο γραναζια φαινομενικα ειναι ιδια ,θα ρολαρουν το ενα πανω στο αλλο αλλα επειδη υπαρχει μικρη αποκλιση στην αποσταση των δοντιων θα φθαρουν πολυ γρηγορα!
H λεξη (pitch) λοιπον σημαινει βημα ,οπου βημα ειναι η αποσταση που διμιουργειται αναμεσα στο καθε δοντι ενος spur , pinion ,pulley κλπ!
Υπαρχουν τρεις βασικοι τυποι βηματος που χρησιμοποιουνται κατα βαση στα r/c :1)32p 2)48p 3)64p
64p 48p 32p |
To 64p ειναι το μικροτερο βημα που συνανταμε κ συνηθως το βρισκουμε σε Pan cars 1/10,1/12 αλλα κ σε μικροτερης κλιμακας rc!
(Τα θετικα του ειναι η πολυ ομαλη και αθωρυβη κυλιση ενω επεισης μπορουμε να επιλεξουμε με μεγαλυτερη ακριβεια την σωστη σχεση μεταδωσης ωστοσο θελει μεγαλη προσοσχη και ακριβεια για να πετυχουμε το σωστο κενο αναμεσα σε spur και Pinion)
To 32p ειναι το μεγαλυτερο και το βρισκουμε στα περισσοτεα 1/10 nitro r/c
(Tα δοντια του ειναι μεγαλυτερα κ ανθεκτικοτερα απο 64p και 48p ιδανικο για χωματινα r/c που εχουν εκτεθιμενο το spur και το pinion καθως φθειρονται δυσκολοτερα απο σκονη και πετρες,χρειαζετε μικροτερη ακριβεια για να πετυχουμε το σωστο κενο αναμεσα σε spur και pinion και ειναι πολυ πιο θωρυβωδες)
Το 48p ειναι το πιο συνηθες στην κατγορια electric 1/10 οn ή off road
(Ειναι ενδιαμεση λυση αναμεσα σε 32p και 64p)
Τι ακριβωςομως συμβολιζει?
Το (p) Pitch ειναι ισοδυναμο με τα δοντια ενος γραναζιου που αντοιστιχουν οταν η διαμετρος του ειναι ιση με μια ιντσα ή αλλιως 2,54 εκατοστα!
- 32p=32 δοντια σε γραναι διαμετρου 1 ιντσας(2,54εκ)
- 48p=48 δοντια σε γραναζι διαμετρου 1 ιντας
- 64p=64 δοντια σε γραναζι διαμετρου 1 ιντσας
Οποτε κατευθειαν καταλαβαινουμε οτι με απλη μεθοδο των τριων μπουρουμε να υπολογισουμε το pitch του γραναζιου μας εαν δεν το γνωριζουμε!
BHMA ΓΡΑΝΑΖΙΟΥ=2,54/ΔΙΑΜΕΤΡΟ ΓΡΑΝΑΖΙΟΥ x ΔΟΝΤΙΑ ΓΡΑΝΑΖΙΟΥ
Πχ Εαν εχουμε ενα γραναζι 20t του οποιου η διαμετρος ειναι 1,0583εκ*
Βημα γραναζωματος=2,54/1,0583 x 20=48p
*H μετρηση της διαμερου εαν δεν γινει με παχυμετρο θα υπαρχουν μικρες αποκλισεις
Στα πιο μεγαλα βηματα γραναζιων συνανταμε την ονομασια (mod)modulation που σημαινει κλιμακωση !Το (mod) ειναι ουσιαστικα το μετρικο βημα γραναζωματος παρομοιο με το pitch αλλο οχι ολοιδιο και ισουται με την αποσταση του ενος δοντιου απ το αλλο!
Eνα λαθος που γινετε συνηθως ειναι το να ταιριαζουμε γραναζι 32(p) με γραναζι mod(0,8)
Tα δυο γραναζια φαινομενικα ειναι ιδια ,θα ρολαρουν το ενα πανω στο αλλο αλλα επειδη υπαρχει μικρη αποκλιση στην αποσταση των δοντιων θα φθαρουν πολυ γρηγορα!
- MOD=ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΔΟΝΤΙΟΥ ΑΠ ΤΟ ΑΛΛΟ
Πχ. Σε ενα γρανζι mod1 η αποσταση του ενος δοντιου απ το αλλο ειναι 1mm*
*Η μετρηση γινετε στην βαση του καθε δοντιου
Τα πιο συνηθισμενα ειναι mod(0,8) mod(1) mod(1,5)
Η κλιμακωση mod1 χρησιμοποιειται κατα βαση στα περισσοτερα μοντελα ηλεκτρικα και θερμικα κλιμακας 1/8 ενω την κλιμακωση Mod1,5 την συνανταμε μονο στην κατηγορια 1/5
Ενας χρησιμος υπολογιστης βηματος γραναζιων υπαρχει εδω
*Η μετρηση γινετε στην βαση του καθε δοντιου
Τα πιο συνηθισμενα ειναι mod(0,8) mod(1) mod(1,5)
mod0,8 mod1 mod1,5 |
Ενας χρησιμος υπολογιστης βηματος γραναζιων υπαρχει εδω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.