Στην ενοτητα γραναζωμα ηλεκτρικου μοτερ αναφερθικα στο τι θα πρεπει να λαβουμε υποψιν ωστε να κανουμε ενα σωστο γραναζωμα!!
Τωρα θα αναφερω με πιο τροπο μπορουμε να υπολογισουμε την σχεση μεταδωσης pinion κ spur γνωστο ως (gear ratio) την σχεση μεταδωσης των διαφωρικων (internal transmition ratio) την τελικη σχεση μεταδωσης (final drive ratio) κ τον υπολογισμο της τελικης ταχυτητας !
Συνηθως πολλοι μπερδευουν την τελικη σχεση μεταδωσης final drive ratio με το gear ratio ωστωσο για να υπογιστει η τελικη σχεση μεταδωσης ειναι μια συναρτηση που εξαρτατε απ το ποσα δοντια pinion κ spur φοραμε .την μειωση που γινετε απ τα διαφορικα αλλα κ απ την διαμετρο των τροχων!!
Με απλα λογια η τελικη σχεση μεταδωσης μας λεει ποσες στροφες θα πρεπει να κανει το μοτερ για να γινει μια πληρη περιστροφη των τροχων!!
Στην πραξη τωρα το gear ratio ειναι ο λογος που βγαινει διαιρωντας των αριθμο των δοντιων του spur με τον αριθμο των δοντιων του pinion πχ. αν εχουμε 78t spur και 20t pinion το gear ratio ειναι 78/20=3,9.Να σημειωσω οτι δεν παιζει καποιο ρολο το βημα των γραναζιων !!
Το internal transmition ratio(ITR) υπαρχει σε πολλα manual κατασκευαστων καθως δεν ειναι το ιδιο σε καθε αμαξι !ωστοσο αν δεν υπαρχει μπορουμε να το υπολογισουμε κ μονοι μας με τον εξης τροπο!!
Αν εχουμε μεταδωση κινησης με ιμαντα θα πρεπει να μετρησουμε τα γραναζια του pulley του διαφορικου κ να τα διαιρεσουμε με τον αριθμο των δοντιων του κεντρικου pulley που βρισκετε διπλα στο spur!πχ αν τα γραναζια του διαφορικου ειναι 28 κ τα γραναζια του καντρικου pulley ειναι 10 τοε το ITR ειναι 2,8
Αν η κινηση μεταδιδετε με διαφορικα κ δε υπαρχει στα manual το ΙΤΡ θα πρεπει να λυσουμε ενα διαφορικο του αυτοκινητου ωστε να δουμε ποσα δοντια εχει το γραναζι του διαφορικου κ να το διαιρεσουμε με τα δοντια του bevel gear του μικρου γραναζιου δηλαδη που ειναι συνδεδεμενο με τα dogbones!
Για να υπολογισουμε τωρα την τελικη σχεση μεταδωσης πολυ απλα θα πολαπλασιασουμε το gear ratio με το internal transmition ratio !Στο παρακατω λινκ για οσους θελουν να υπολογισουν την τελικη ταχυτητα καταπροσεγγιση του αυτοκινητου τους υπαρχει ενας πολυ χρησιμος πινακας που του βαζετε τα στοιχεια που σας ζηταει κ υπολογιζει τα χλμ ή μιλια του αυτοκινητου σας !!http://www.rcracing.com/Page.cfm?InfoID=110
Τωρα θα αναφερω με πιο τροπο μπορουμε να υπολογισουμε την σχεση μεταδωσης pinion κ spur γνωστο ως (gear ratio) την σχεση μεταδωσης των διαφωρικων (internal transmition ratio) την τελικη σχεση μεταδωσης (final drive ratio) κ τον υπολογισμο της τελικης ταχυτητας !
Συνηθως πολλοι μπερδευουν την τελικη σχεση μεταδωσης final drive ratio με το gear ratio ωστωσο για να υπογιστει η τελικη σχεση μεταδωσης ειναι μια συναρτηση που εξαρτατε απ το ποσα δοντια pinion κ spur φοραμε .την μειωση που γινετε απ τα διαφορικα αλλα κ απ την διαμετρο των τροχων!!
Με απλα λογια η τελικη σχεση μεταδωσης μας λεει ποσες στροφες θα πρεπει να κανει το μοτερ για να γινει μια πληρη περιστροφη των τροχων!!
Στην πραξη τωρα το gear ratio ειναι ο λογος που βγαινει διαιρωντας των αριθμο των δοντιων του spur με τον αριθμο των δοντιων του pinion πχ. αν εχουμε 78t spur και 20t pinion το gear ratio ειναι 78/20=3,9.Να σημειωσω οτι δεν παιζει καποιο ρολο το βημα των γραναζιων !!
Το internal transmition ratio(ITR) υπαρχει σε πολλα manual κατασκευαστων καθως δεν ειναι το ιδιο σε καθε αμαξι !ωστοσο αν δεν υπαρχει μπορουμε να το υπολογισουμε κ μονοι μας με τον εξης τροπο!!
Αν εχουμε μεταδωση κινησης με ιμαντα θα πρεπει να μετρησουμε τα γραναζια του pulley του διαφορικου κ να τα διαιρεσουμε με τον αριθμο των δοντιων του κεντρικου pulley που βρισκετε διπλα στο spur!πχ αν τα γραναζια του διαφορικου ειναι 28 κ τα γραναζια του καντρικου pulley ειναι 10 τοε το ITR ειναι 2,8
Αν η κινηση μεταδιδετε με διαφορικα κ δε υπαρχει στα manual το ΙΤΡ θα πρεπει να λυσουμε ενα διαφορικο του αυτοκινητου ωστε να δουμε ποσα δοντια εχει το γραναζι του διαφορικου κ να το διαιρεσουμε με τα δοντια του bevel gear του μικρου γραναζιου δηλαδη που ειναι συνδεδεμενο με τα dogbones!
Για να υπολογισουμε τωρα την τελικη σχεση μεταδωσης πολυ απλα θα πολαπλασιασουμε το gear ratio με το internal transmition ratio !Στο παρακατω λινκ για οσους θελουν να υπολογισουν την τελικη ταχυτητα καταπροσεγγιση του αυτοκινητου τους υπαρχει ενας πολυ χρησιμος πινακας που του βαζετε τα στοιχεια που σας ζηταει κ υπολογιζει τα χλμ ή μιλια του αυτοκινητου σας !!http://www.rcracing.com/Page.cfm?InfoID=110
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.