Hpi savage all in center brushless conversion |
Οπως και στα περισσοτερα μοντελα της ετσι και στο savage η Hpi εφαρμοζει σχεδον καθε χρονο την τακτικη ....αναβαθμσηι ή face lift.
Το αποτελεσμα αυτης της τακτικης ειναι συνεχως εξελισομενα μοντελα σε θεμα αξιοπιστιας και προσαρμογης στα γουστα αλλα και της απαιτησεις του αγωραστικου κοινου.
Το savage λοιπον αφου περασε απο σαραντα κυματα πλεον εχει πολλους φανατικους οπαδους ενω κατατασετε σε ενα απ τα πιο στιβαρα Monster trucks.
Μετα την συντομη εισαγωγη θα επανελθω στην μετατροπη απο σασμαν σε κεντρικο διαφορικο οπως πολλοι θα θυμαστε παλαιοτερα ειχα κανει με το thunder tiger mta4
Θα μου πειτε πιο λογος αυτης της μετατροπης??
Το αυτοκινητο εχει απ το εργοστασιο ενα κιβωτιο το οποιο χρησιμοποιει πολλα γραναζια μεταδωσης κινησης με αποτερο στοχο την "μειωση" των στροφων αρα και της τελικης σχεσης μεταδωσης ετσι ωστε το ηλεκτρικο μοτερ και ο δειαχεισηστης ταχυτητας (esc) να ζοριζονται οσο το δυνατον λιγοτερο ,επεισης ειναι στην φυση ενος Monster να εχει κοντη σχεση μεταδωσης .
Οποιος εχει οδηγησει ενα savage flux 6σελο (6s lipo) εχει δει ποσο γρηγορο ειναι οποτε μπορει να φανταστει ποσο πιο εξοφρενικα γρηγορο και ισως δυσκολοδηγητο θα ηταν με μια πιο μακρια σχεση μεταδωσης.
Μεχρις εδω καλα ,υπαρχουν ομως και καποια πραγματα που δεν μπορει καποιος να τα παραβλεψει ,οπως ....ολα αυτα τα κινουμενα γραναζια που ναι μεν μειωνουν τις στροφες , παρουσιαζουν τριβες και αδρανεια που ζοριζουν τα ηλεκτρικα μας εξαρτηματα (μοτερ ,esc) περισσοτερο ,πολλα γραναζια = περρισοτερες τριβες και φθορες.
To σασμαν του savage flux εχει 5 εσωτερικα γραναζια + το εξωτερικο spur gear |
Η εφαρμογη λοιπον ενος κεντρικου διαφορικου απλοποιει την μεταδωση κινησης ,την ελαφρωνει και την κανει πιο αξιοπιστη ενω επεισης εχουμε διαφοριση στο κεντρο κατι που το σασμαν δεν μπορει να κανει αφου εχει μπλοκε μεταδωση κινησης .
Hpi savage center diff conversion |
Το μοναδικο προαιπετουμενο για να αντικατασταθει το σασμαν με κεντρικο διαφορικο ειναι να "ριξουμε" τις στροφες ....και πως θα γινει αυτο ? Επιλεγοντας ενα δυνατο και αργοστροφο μοτερ (για παραδειγμα ενα μοτερ brushless μεγεθους 4092 στα 1300 με 1600 kv ) και το αναλογο pinion gear (12-14t) ωστε να πετυχουμε μια σχετικα κοντη σχεση μεταδωσης απο 20:1 μεχρι 25:1 .
Συνοψυζοντας λοιπον το κεντρικο διαφορικο θα ελαφρωσει συνολικα το αμαξι ,θα μειωση τις τριβες και την αδρανεια των πολλων γραναζιων σε σχεση με το σασμαν ,θα αλλαξει την συμπεριφορα του αυτοκινητου και θα αυξησει την αξιοπιστια του αυτοκινητου αφου πλεον δεν θα ειναι "ξερη" η μεταδωση στο κεντρο .
Παρακατω λοιπον βλεπετε τα εξαρτηματα αλουμινιου (παντα αεροπορινου τυπου 7075) που κατασκευαστηκαν και την εφαρμογη τους στην nitro εκδοση του savage x 4,6
Για κεντρικο διαφορικο μπορει να χρησιμοποιηθει απο οποιοδηποτε buggy/truggy 1/8 με ρουλεμαν εξωτερικης διαμετρου16mm
Επεισης οι εργοστασιακοι κεντρικοι αξονες μεταδοσης κινησης χρειαζονται αντικατασταση με αλλους μηκους περιπου 100mm εκαστος .Οι αξονες με κωδικο if143b της kyosho πχ ταιριαζουν μια χαρα.
Savage x4,6 center diff brushless conversion
Eνα δυνατο και ροπατο μοτερ οπως το castle neu 1521 1500kv ειναι πολυ καλη επιλογη |
Τα ιδια εξαρτηματα ειναι συμβατα με ολες τις εκδοσεις savage (απ τα παλαιοτερα savage .21 και .25 εως και τις συγχρονες νιτρο εκδοσεις οπως επεισης και το savage xl αλλα και την ηλεκτρικη εκδοση savage flux)
Savage flux center diff conversion
Συμβατοτητα με το savage flux !
Savage xl center diff brushless conversion
Και με το savage xl !
Στην περιπτωση του xl και λογω του μεγελυτερου μεταξονιου ο εμρος αξονας παραμενει ο if143b της kyosho αλλα για τον πισω μπορει να χρησιμοποιηθει ο #87525 της hobao-ofna με συνολικο μηκος περιπου 160mm.
Εκτος ομως απ την μετατροπη σε κεντρικο διαφορικο το project εχει σκοπο την μεταφορα του κεντρου βαρους οσο το δυνατον περισσοτερο προς το κεντρο , το δηλωνει και ο τιτλος του θεματος αλλωστε (all in the center)
Για το λογο αυτο οι μπαταρια φωλιαζει μεσα στο σασι με την βοηθεια ενος πολυπλοκου μπαταριοκουτου το οποιο συμβαλει στο "δεσιμο" και στην ακαμψια του σασι .
Στην μπαταριοθηκη μπορει να χωρεσει μια ή δυο μπαταριες συνολικου μεγεθους 140x50mm |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.