Μια ιδιαίτερη κατηγορία κλίμακας τ/κ μοντέλων είναι τα super sized 1/10 scale όπως τα λένε οι αμερικάνοι, είναι ουσιαστικά κλίμακας 1/9 όπως το drx της kyosho!! Σ' αύτην την κατηγορία υπάρχουν 3 μονομάχοι, το tamiya tgx, το kyosho superten fw03 και 04 και το hpi super rs4 όλα ασφάλτινα και πλέον παροπλισμένα! Όλα πλέον ανήκουν στην ιστορία αφού είναι μοντέλα 10 ετών και πάνω ενώ μόνο το tamiya επανακυκλοφώρησε πρόσφατα μετά από απαίτηση πολλών αγωραστών προφανώς!!
Οι διαστάσεις τους χωρίς καπάκι είναι 45 εκατοστά περίπου μήκος και 23 πλάτος κάτι ενδιάμεσο δηλαδή σε 1/8 και 1/10! Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα τους είναι η κατά πολύ καλύτερη πρόσφυση από τα κλίμακας 1/10 και το αρκετά μικρότερο βάρος από τα κλίμακας 1/8!!
Αυτή η κατηγορία έχει πολλούς fans ανά τον κόσμο και ίσως ένας λόγος που τα κάνει τόσο ιδιαίτερα εκτός το μέγεθος τους είναι ότι είναι πολύ δυσεύρετα και κυρίως πωλούνται μεταχειρισμένα εκτός απο το tamiya βέβαια σε ξένες κυρίως χώρες! Όπως είναι βέβαια φυσικό αυτό τα κάνει να έχουν πολύ υψηλές τιμές μεταπωλήσεις και να είναι το κάθε κομμάτι σχεδόν μοναδικό!
Τα παραπάνω λοιπόν μοντέλα έβγαιναν σε θερμικές εκδόσεις εκτός από το hpi super rs4 που υπάρχει και σε ηλεκτρική έκδοση! Εάν λοιπόν θεωρούνατι οι θερμικές εκδόσεις των supersized 10th δυσεύρετες τότε η ηλετρική έκδοση του super rs4 είναι ακόμα πιο σπάνια!!
Μου πήρε αρκετό χρόνο μετά από ψάξιμο στο ebay και τελικά φάνηκα πολύ τυχερός αφού βρήκα το πολυπόθυτο super σε άψογη κατάσταση και πολύ προσεγμένο! Εύλογα κάποιος θα σκεφτόταν πως μπήκα σε μια τέτοια διαδικασία αγοράς ενός μοντέλου που ουσιαστικά υπάρχουν ελάχιστες πιθανοόητες να βρείς ανταλλακτικά ακόμα και με συμβατότητες από άλλα, όμως πραγματικά είναι μια κατηγορία τόσο σπάνια που νομίζω ότι αξίζει αυτό το ρίσκο !!
Το συγκεκριμένο μοντέλο λοιπόν είναι ιμαντάτο έχει σασί και upper plate από γραφίτη καρέ τροχών 12mm με τροχούς 2,2 ιντσών ενώ ο περιορισμένος χώρος για το μοτέρ δεν αφήνει περιθώρια για μοτέρ διαμέτρου μεγαλύτερο από 540 μέγεθος το κλασικό μέγεθος που έχουν δηλαδή τα 1/10 on road! Εδώ θέλω να τονίσω ένα σημείο που μ' αρεσει αρκετά και είναι το ρυθμιζόμενο μεταξόνιο του μοντέλου από 280 mm σε 300mm, πράγμα που μπορεί να το κάνει ένα απο τα καλύτερα driftάμαξα μεγαλώνωντας σε 300mm ή προσανατονίζοντας το περισσότερο για πίστα μειώνοντας το σε 280mm!
Ένα άλλο καλό στοιχείο του προσαρμοζόμενου μεταξόνιου είναι ότι υπάρχει δυνατότητα να μπεί καπάκι με 280mm wheelbase (τέτοιου μεγέθους καπάκια φοράνε τα superten της kyosho) και με 300mm(τέτοιου μεγέθους φοράει to tgx της tamiya) αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δεχτεί εκτός απο τα πολυάρυθμα supersized καπάκια της hpi και καπάκια από tgx και superten!
To συγκεκριμένο μοντέλο που ήρθε στα χέρια μου είχε ένα άβαφο καπάκι lamborghini murcielago 280mm wb το οποίο και επημελήθηκα, ενώ έχει ήδη γίνει παραγγελεία του απόλυτου για μένα body, ενός toyota gt one 300mm wb! Τα ηλεκρικά που χρησιμοποιώ είναι esc:mamba max pro
motor:team tekin redline748 4800kv και servo futabas3305 !
Το γρανάζωμα είναι αρκετά μακρύ, έχοντας 74t spur και 33t pinion, με τελικηή σχέση μετάδωσης 6:1 και γι' αύτο έχει χρησιμοποιηθεί μοτέρ με χαμηλά kv ενώ η επόμενη κίνηση θα είναι να μπεί ή μοτέρ neu 1415 4100kv ή leopard 3674 3270kv ώστε να δουλεύει ακόμα και με τετράσελες Lipo!
Επείσης αναβαθμίσεις θα γίνουν κάι στο αμαξωμα, θα χρησιμοποιηθεί σασί carbon 3mm και σίγουρα θα κατασκευαστεί αλλά βάση μοτέρ με πιο παχύ αλουμίνιο!
Οι διαστάσεις τους χωρίς καπάκι είναι 45 εκατοστά περίπου μήκος και 23 πλάτος κάτι ενδιάμεσο δηλαδή σε 1/8 και 1/10! Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα τους είναι η κατά πολύ καλύτερη πρόσφυση από τα κλίμακας 1/10 και το αρκετά μικρότερο βάρος από τα κλίμακας 1/8!!
| |||||
Τα παραπάνω λοιπόν μοντέλα έβγαιναν σε θερμικές εκδόσεις εκτός από το hpi super rs4 που υπάρχει και σε ηλεκτρική έκδοση! Εάν λοιπόν θεωρούνατι οι θερμικές εκδόσεις των supersized 10th δυσεύρετες τότε η ηλετρική έκδοση του super rs4 είναι ακόμα πιο σπάνια!!
Μου πήρε αρκετό χρόνο μετά από ψάξιμο στο ebay και τελικά φάνηκα πολύ τυχερός αφού βρήκα το πολυπόθυτο super σε άψογη κατάσταση και πολύ προσεγμένο! Εύλογα κάποιος θα σκεφτόταν πως μπήκα σε μια τέτοια διαδικασία αγοράς ενός μοντέλου που ουσιαστικά υπάρχουν ελάχιστες πιθανοόητες να βρείς ανταλλακτικά ακόμα και με συμβατότητες από άλλα, όμως πραγματικά είναι μια κατηγορία τόσο σπάνια που νομίζω ότι αξίζει αυτό το ρίσκο !!
Το συγκεκριμένο μοντέλο λοιπόν είναι ιμαντάτο έχει σασί και upper plate από γραφίτη καρέ τροχών 12mm με τροχούς 2,2 ιντσών ενώ ο περιορισμένος χώρος για το μοτέρ δεν αφήνει περιθώρια για μοτέρ διαμέτρου μεγαλύτερο από 540 μέγεθος το κλασικό μέγεθος που έχουν δηλαδή τα 1/10 on road! Εδώ θέλω να τονίσω ένα σημείο που μ' αρεσει αρκετά και είναι το ρυθμιζόμενο μεταξόνιο του μοντέλου από 280 mm σε 300mm, πράγμα που μπορεί να το κάνει ένα απο τα καλύτερα driftάμαξα μεγαλώνωντας σε 300mm ή προσανατονίζοντας το περισσότερο για πίστα μειώνοντας το σε 280mm!
Ένα άλλο καλό στοιχείο του προσαρμοζόμενου μεταξόνιου είναι ότι υπάρχει δυνατότητα να μπεί καπάκι με 280mm wheelbase (τέτοιου μεγέθους καπάκια φοράνε τα superten της kyosho) και με 300mm(τέτοιου μεγέθους φοράει to tgx της tamiya) αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δεχτεί εκτός απο τα πολυάρυθμα supersized καπάκια της hpi και καπάκια από tgx και superten!
To συγκεκριμένο μοντέλο που ήρθε στα χέρια μου είχε ένα άβαφο καπάκι lamborghini murcielago 280mm wb το οποίο και επημελήθηκα, ενώ έχει ήδη γίνει παραγγελεία του απόλυτου για μένα body, ενός toyota gt one 300mm wb! Τα ηλεκρικά που χρησιμοποιώ είναι esc:mamba max pro
motor:team tekin redline748 4800kv και servo futabas3305 !
Το γρανάζωμα είναι αρκετά μακρύ, έχοντας 74t spur και 33t pinion, με τελικηή σχέση μετάδωσης 6:1 και γι' αύτο έχει χρησιμοποιηθεί μοτέρ με χαμηλά kv ενώ η επόμενη κίνηση θα είναι να μπεί ή μοτέρ neu 1415 4100kv ή leopard 3674 3270kv ώστε να δουλεύει ακόμα και με τετράσελες Lipo!
Επείσης αναβαθμίσεις θα γίνουν κάι στο αμαξωμα, θα χρησιμοποιηθεί σασί carbon 3mm και σίγουρα θα κατασκευαστεί αλλά βάση μοτέρ με πιο παχύ αλουμίνιο!
1.2 kg ζυγίζει το υπερμεγεθές 10άρι με μοτέρ σέρβο και δέκτη σχεδόν όσο ζυγίζουν και τα true ten |
Aναποδογυριίοντας τα ψαλίδια αλλάζει το μεταξόνιο από 28cm σε 30cm |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.