ghfhffgfmhj

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

5mm shaft pinion to 3mm shaft rotor(κατασκευη ανταπτορα Pinion)

   Πολλές φορές τυχαίνει να έχουμε Pinions τα οποία δε μπορούμε να βάλουμε στο ηλεκτρικό μοτέρ μας επειδή η εσωτερίκη τους διάμετρο είναι πολλή μεγαλύτερη από τον άξονα του ροτόρα του μοτέρ μας!
    Εάν π.χ. έχουμε στα ανταλλακτικά μας πολλά pinion με 5mm εσωτερική διάμετρο και χρησιμοποιούμε μοτέρ με 3mm άξονα ροτόρα μπορούμε αντί να αγοράσουμε καινούργια pinion να φτιάξουμε ένα αντάπτορα (bore reducer) και να κάνουμε την δουλειά μας!!
   Η διαδικασία είναι πολύ απλή και δε χρειάζετε τίποτα παράπανω από ένα δράπανο, πολλά τρυπάνια και μια μέγγενη ενώ θα χρειαστούμε ένα κυλινδρικό σωλήνα ο οποίος θα έχει εξωτερική διάμετρο όσο έχει το pinion στην περίπτωση του παραδείγματος που ανέφερα πιο πάνω, 5mm δηλαδή και εσωτερική 3mm η λιγότερο! Εδώ να σημειώσω ότι καλό θα ήταν το σωληνάκι που θα χρησιμοποιήσουμε να είναι από καλό αλουμίνιο ώστε να αντέχει και να μπορούμε να το επεξεργαστούμε πιο εύκολα!
   Αρχικά θα κόψουμε αν χρειάζετε το κυλινδράκι στο μέγεθος που προεξέχει ο ρότορας του μοτέρ από την κάσα! Εάν το κυλινδράκι μας έχει εσωτερική διάμετρο 3mm είμαστε εντάξυ ως εδώ εάν όμως είναι μικρότερη θα πρέπει να μεγαλώσουμε τη διάμετρο της τρύπας!! Εδώ θα ήταν πολύ χρήσιμο να είχαμε μια βάση δραπάνου για να εξασφαλίζαμε κάθετο κόψιμο το οποίο είναι απαραίτητο, στην περίπτωση όμως που δεν έχουμε μπορούμε να το πετύχουμε με σταδιακό φάγωμα με διαφορετικά τρυπάνια. Αν δηλαδή το κυλινδράκι εχει 1mm διάμετρο θα χρησιμοποιήσουμε πρώτα 1,5mm τρυπάνι μετά 2mm, 2.5mm, 3mm

Μέχρι εδώ είμαστε καλά ελέγξουμε ότι ο κύλινδρος μπαίνει στον άξονα του ρότορα και το Pinion στον κύλινδρο
Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνουμε και ένα κάθετο κόψιμο στο διαμήκη άξονα του κυλίνδρου ώστε να σφίγγει η σκουλικόβιδα του pinion στον άξονα του ρότορα

στη συνέχεια ο αντάπτορας είναι έτοιμος με μηδενικό κόστος!!











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.