ghfhffgfmhj

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Kyosho spada 1/12 brushless conversion

kyosho spada 1/12 pan car Brushless conversion


  Ενα πολυ αξιολογο και σιγουρα το μοναδικο στην κατηγορια του μοντελο ειναι το μικρο spada της kyosho ,δεν θα μπορουσα να μην πω δυο πραγματα σχετικα με το μοντελο πριν αναφερω για την μετατροπη.


Iδιαιτερο,απλο,δυνατο,1/12 και....τετρακινητο!!

  Ουσιαστικα ειναι ενα pan car λιγο διαφορετικο απ τα υπολοιπα γιατι ειναι θερμικο και τετρακινητο ,ναι τετρακινητο και μαλιστα χρησιμοποιει διαφορικο one way εμπρος και πισω μπιλατο ρυθμιζομενο που εδραζετε πανω στο ενιαιο  αξωνα  κινησης οπως ολα τα γνησια pan car!H απλοηκοτητα του μοντελου ειναι αξιοσημειωτη,ειναι τοσο ευκολη η συναρμολογηση-αποσυναρμοληση του που για καποιον που ειναι εμπειρος μοντελιστης αρκουν λιγα λεπτα και μονο για να λυσει και να ξαναδεσει ολοκληρο το αυτοκινητο!
  Το οτι  ειναι τοσο απλο βεβαια (δεν υπαρχουν καν αναρτησεις) το κανει πολυ πιο προσιτο σαν τιμη αποκτησης οπως βεβαια και πολυ πιο οικονομικο απο αποψη συντηρησης χωρις να εχει να ζηλεψει τιποτα απ τα πανακριβα 1/8 on road αγωνιστικα φορμουλακια σε θεμα συμπεριφορας ακομα και μεσα στην πιστα.Το spada οπως τα μεγαλυτερα ξαδελφια του κλιμακας 1/8 εχει μικροτερης διαμετρου εμπρος λαστιχα και μικροτερο εμπρος pulley (30τ) αντι για (32τ) πισω ,ουσιαστικα ειναι ενα ειδος counter steering που σε συνδυασμο με το one way εμπρος κανει το μοντελο να ειναι μονιμα πισωκινητο και οταν χανετε η προσφυση στους πισω τρχους να μεταφερετε η κινηση και στους εμπρος ,ακριβως  η ιδια λογικη οπως και στα 1/8!Χωρις λοιπον να εχεις να ρυθμισεις απωλυτος τιποτα γιατι πολυ απλα δεν ρυθμιζετε τιποτα εκτος της διαφορισης του πισω διαφορικου το spada κανει πολυ καλα την δουλεια του η οποια ειναι να τρεχει μεσα στην πιστα  κανοντας τον οδηγο του να θελει να παταει ολο και περισσοτρο γκαζι μεσα στις στροφες!Ξεχαστε λοιπον ρυθμιση camber ,caster ,διαφορετικα set up σε αναρτησεις ,droop κλπ το spada ειναι ισως οτι πιο απλο αγωνιστικων επιδοσεων μοντελο που υπαρχει και μαλιστα ζυγιει και κατω απο 1kg!
  Τι λετε λοιπον παμε για μετατροπη??
...Φυγαμε

Ολα τα μερη που αφορουν την θερμικη εκδοση βγηκαν οπως και το steering servo

 Το μοντελο χωροταξικα δεν ενδεικνειται για μετατροπη ωστοσο δεν ειναι και κατι ανεφικτο.
Αφαιρωντας τα πραγματα της θερμικης εκδοσης(μοτερ,ντεποζιτο,σερβοκλπ) διαπυστωνει κανεις οτι δεν υπαρχει και τοσος διαθεσιμος χωρος στο σασι για να υποδεχτει μια μπαταρια τυπου pack 7,2 ή παρομοιων διαστασεων .
Για τον λογο αυτο αφερεθηκε ολο το πλαστικο κομματι της στηριξης του ντεποζιτου , σερβο κλπ το οποιο κατα τα αλλα δεν θα μας χρησιμευε καπου ενω επεισης το steering servo θα επρεπε να αλλαξει θεση ετσι ωστε να εκμεταλευτουμε πληρως το χωρο του πατωματος του αυτοκινητου για να τοποθετηθει η μπαταρια !Ετσι λοιπον  κοπηκε carbon upper plate ωστε να εκτεινετε σχεδον σε ολο το μηκος του αυτοκινητου για να δημιουργησεi χωρο για την μπαταρια ,να δωσει επιπλεον ακαμψια και συναμα εμφανιση στο μικρο spada!
 Κατεσκευη πατρον ,κοψιμο ,λιμαρισμα και ετοιμο το upperplate ,παρομοιως  κοπηκε σε carbon και το πλαστικο κομματι συνδεσης των πισω bulkheads.Να σημειωσω οτι το carbon κοπηκε ετσι ωστε να δεχτει οποιαδηποτε στιγμη ξαναθελησουμε τα πραγματα της θερμικης εκδοσης απλα κανωντας μερικες τροποποιησεις!

Kατασκευη πατρον

Ξεπατικωμα περιγραματος σε carbon
κοψιμο και τοποθετηση




 Το πρωην δυταχητο αντικατασταθηκε με μπλοκε μονοταχυτο spur μεταδωσης ενω για βαση ηλεκτρικου μοτερ χρησιμοποιηθηκε μια βαση απο pan car(team associated rc10 l3)η οποια με τα καταλληλα κοψιματα προσαρμοστηκε στο spada .

Σχεδον ετοιμο να υποδεχτει το brushless combo

 To steering servo μπηκε σε κατακορυφη και αναποδη θεση στο carbon plate (εδω θελει λιγη προσοχη να τοποθετηθει ακριβως στο κεντρο και σε τετοιο σημειο καθως υπαρχει κυνδυνως να βρισκει στο πολυ χαμηλοπροφιλο λεξαν του spada!



Eτοιμη και η πισω πλακα στηριξης απο carbon

 Kαι ειδου το αποτελεσμα....












Η βαση στηριξης του θερμικου κινητηρα χρησιμευει σαν κοντρα ωστε να αποφευχθουν ταλαντωσεις του ηλεκτρικου μοτερ


Η νεα θεση στο σερβο αφηνει σχεδον 14cm χωρο  για την μπαταιρα





























 

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

HPI MT2SS BRUSHLESS CONVERSION(TRUGGY 1/10)






    Η μετατροπη αφορα το την ενυσχημενη εκδοση του hpi mt2 με την κωδικη ονομασια hpi mt2ss,
ενα  μοντελο truggy κλιμακας 1/10 το οποιο εφοδιαζετε με ατσαλικα γραναζια διαφορικων ατσαλινες κουπες διαφορικων και τροχων ,ημιαξωνια cvd επεισης ατσαλινα πραγμα που σημαινει οτι θα αντεξει την "κακοποιηση ενος brushless combo". Ιδιαιτερη βαση θα πρεπει να δωθει στην ενυσχηση της ακαμψιας του σασι οπως θα αναλυσω παρακατω!
 Το μοντελο ως νιτρο  ηταν καπως ετσι ....
αφου αφερεθηκε οτι αφορουσε την θερμικη του μορφη εμεινε καπως ετσι....
   Ο λογος που αναφερω πιο πανω σχετικα με την ενισχυση του σασι ως σημαντικο κομματι ειναι γιατι  αφαιρωντας ολο αυτο το πλαστικο εξαρτημα που ηταν στα αριστερα του αυτοκινητου το οποιο λειτουργουσε σαν ενα ειδος Upper deck θα πρεπει να βρεθει ενας τροπος ωστε να ενυσχυθει η ακαμψια του παχους  (2,5mm) σασι!
  Ξεκινωντας την μετατροπη λοιπον θα χρσησιμοποιηθον μια ετοιμη βαση μοτερ απο hpi bullet flux η οποια βεβαια προσαρμστηκε ανοιγωντας καινουργιες τρυπες στο σασι ,handmade batery tray και center diff plate με αλουμινιο παχους 3mm!
 H βαση απο bullet δεν χρειαζετε καμια τροποποιηση για να προσαρμοστη  το ενυσχυμενο κεντρικο spur μες τις ατσαλενιες κουπες καθως το mt2 με το Bullet χρησιμοποιουν τα ιδια ακριβως ρουλεμαν .Ωστοσο η μεταδωση του mt2 ειναι πιο ενυσχημενη απ αυτη του Bullet γι αυτο και επιλεξαμε το κεντρικο spur που υπηρχε ηδη στο θερμικο mt2ss αντι για αυτο του bullet!
   Aφου εγιναν τα απαραιτητα τρυπηματα-φρεζαρισματα   στο σασι ...
 τοποθετηθηκαν τα εξαρτηματα ενω το  σερβο τιμονιου βγηκε απ το πλαστικο upper plate και προσαρμοστηκε επανω στο σασι  !



 οπως θα παραρησετε η βαση του μοτερ καθησε σε τετοιο σημειο που διμιουργησε κληση στα ημιαξωνια (ειδικα στο πισω) !Αυτο διμιουργησε καποιες ανοχες στο πισω ημιαξωνιο (επαιζε μεσα εξω) η οποιες μαζευτηκαν τοποθετωντας θερμοκολλα εσωτερικες στις δυο κουπες που εδραζετε το πισω ημιαξωνιο




  Το συνολο ολοκληρωθηκε με μοτερ μεγεθους (550) 3665 στα 1800kv 6s capable και esc turnigy tracstar 6s capable αν και ακομα και με τρισελη μπαταρια τα ηλεκτρικα τα οποια ειναι για κλιμακα 1/8 κινουσαν το μικρο truggy  σβελτα ακομα και με τρισελη λιπο μπαταρια χωρις καθολου θερμοκρασιες!