ghfhffgfmhj

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Wattmeter (o συμβουλος των ηλεκτρικων μοντελων)

  Σε παλαιότερο θέμα είχα αναφερθεί στο γιατί και πως θα πρέπει να κινηθούμε ώστε να πετύχουμε το σωστό γρανάζωμα για το ηλεκτρικό μοντέλο μας ( γρανάζωμα ηλεκτρικού μοτερέ)!!
  Όπως οι νιτράδες έχουν το θερμόμετρο για σύμβουλο τους πολύ βασικό gadjet για τους ηλεκτρικούς είναι το βατόμετρο (wattmeter), με το οποίο θα μπορέσουμε να βγάλουμε πιο ασφαλή και σαφή συμπεράσματα σε σχέση με την κατανάλωση του μοτέρ σε αμπέρ στιγμιαία αλλά και ωριαία!Συνοπτικά θα μπορούσα να πω ότι με το βατόμετρο βλέπουμε καταρχάς τη δύναμη του μοτέρ(watt), την κατανάλωση της μπαταρίας άατω αποόσυγκεκριμενες συνθηκες (πιο συγκεκριμενά μπορούμε να δούμε αν αλλάξουμε ρυθμίσεις στο esc, αν γραναζώσουμε διαφορετικά, η ακόμα αν αλλάαξουμε τον τρόπο οδήγησης τι επιπτώσεις σε κατανάλωση mah έχουμε στην μπαταρία), ενώ επείσης μπορούμε να δούμε τα αμπέρ που τραβάει το μοτέρ μας (πολύ σημαντικό ώστε να επιλέξουμε το κατάλληλο esc αλλά και το ιδανικό γρανάζωμα!!
   Στο παρακάτω βίντεο δείχνω στην πράξη τις ενδείξεις του βατόμετρου !
Η ποιότητα της εικόνας δεν είναι η καλύτερη ωστόσο οι ενδείξεις νομίζω διακρίνονται! Στην οθόνη του βατομέτρου αναγράφονται πάνω αριστερά τα αμπέρ που τραβάει το μοτέρ σε πραγματικό χρόνο. Πάνω δεξιά την τάση της μπαταράας (volt), κάτω δεξιά τα watt που παράγει το μοτέρ σε πραγματικό χρόνο ενώ κάτω αριστερά φαίνονται διαδοχικά οι top ενδείξεις που διατηρούνται στην μνήμη για όσο είναι συνδεδεμένο με την μπαταρία. Πιο συγκεκριμένα ως Ap (ampere peak) είναι τα μέγιστα αμπέρ που ζήτησε στιγμιαία το μοτέρ ως Wp(watt peak), τα μεγιστα watt που έχουν παραχθεί στιγμιαία ως Wh (watt hour), τα watt που παράγονται ανά ώρα ως Αh (ampere hour) ή αμπέρωρια τα αμπέρ που καταναλώθηκαν ανά ώρα (ουσιαστικά είναι η συνολική κατανάλωση της μπαταρίας) και ως Vm (volt minute) την πτώση τάσης ανά λεπτό της μπαταρίας!!
 Άρα λοιπόν μπορεί εύκολα κάποιος να καταλάβει καταρχάς ότι η αντίσταση του εδάφους πολλαπλασιάζει τα αμπέρ και τα watt που καταναλώνωνται, όπως επείσης μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση παίζει το τερέν, τα λάστιχα και τα διαφορετικά γραναζώματα.
  Μια καλή λύση είναι κάποιος που διαθέτει βατόμετρο και θέλει να ξέρει τι ακριβώς γίνετε με το μοτέρ του, να κρατάει ένα αρχείο μέσω excel στον υπολογιστή, ή απλά γράφοντας σε ένα μπλοκάκι τις ενδείξεις του μοτέρ καθώς και τις θερμοκρασίες παίζοντας με διαφορετικά γραναζώματα σε ίδιο πάντα έδαφος η αλλάζοντας γόμα στα ελαστικά, αλλάζοντας μπαταρία με περισσότερα ή λιγότερα volt και γενικότερα ότι αλλαγές μπορεί να κάνουμε ειδικά όταν ψάχνουμε να σετάρουμε το αμάξι μας σωστά!
 
κάτι σαν αυτό το τσαπατσουλόχαρτο!!







   Για τους πιο ψαγμένους και πιο ψείρες υπάρχει ένα υπερgadjet που ονομάζετε datalogger το οποίο κάνει ακριβώς τις ίδιες μετρήσεις με το βατόμετρο αλλά μπορεί να κάνει άλλες τόσες μετρώντας από θερμοκρασίες μέχρι υψομετρικά για τους αερομοντελιστές,  το οποίο αφού τελιώσουμε το παιχνίδι το συνδέουμε στο pc και μας δείχνει κατά τη διάρκεια όλου του παιχνιδιού και ανά δευτερόλεπτο όλες τις ενδείξεις με μορφή γραφίματος!!

Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

2ND MINI MANIAX RACE

Η μανία με τα μικρής κλίμακας μοντέλα ολοένα και αυξάνετε και το mini maniax την υποστηρίζει από ότι φαίνετε πολύ καλά αφού θα πραγματοποιήσει για δεύτερη φορά αγώνα με mini z! Για περισσότερες πληροφορίες http://minimaniax.blogspot.com/
Καλή επιτυχία λοιπόν!!!


"Το mini maniaX ξαναχτυπά με έναν αγώνα αυτοκινήτων on-road κλίμακας 1/28 στις 24 Σεπτεμβρίου.
Ο λόγος για τα Mini-z που ολοένα αποκτούν και περισσότερους λάτρεις στην Ελλάδα.
Σας προσκαλούμε να αγωνιστείτε, να παρακολουθήσετε και να μας γνωρίσετε ακόμα καλύτερα.
Διαβάστε περισσότερα στο http://www.minimaniax.blogspot.com/"