ghfhffgfmhj

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

BMT 081br CONVERSION

η χρηση foam κριθηκε απαραιτητη



γα'ι'δουρογραναζωμα 23t pinion με μοντα 42t spur απο kyosho tr15



Διετε το σχετικο θεμα με την μετατροπη εδω

HOBAO HYPER 10 TTe

Αν κ δεν ειμαι fan των οff road το συγκεκριμενο ειναι απ τα αγαπημενα μου!!οπως ολα τα Hobao εχει πολυ καλη ποιοτητα κατασκευης ειναι competition κ πολυ προσιτη τιμη!!!
δανειζετε πολλα απ τα μερη του μικροτερου νιτρο αδελφου του hyper mini st 12 με μεγαλυτερο ομως σασι κ τροχους!!
Πολλα τα θετικα κ σιγουρα οδηγικα μπορει να δωσει πολλα περισσοτερα σε χωματινες διαδρομες με αλματα για εκει που προοριζετε δηλαδη!!!
Στην αγορα υπαρχει σαν κιτ αλλα κ rtr !!
H κινητηριως δυναμη του tt μου ειναι ενα set up που χρησιμοποιειται πολυ τον τελευταιο καιρο με μοτερ  Novak hv 4.5t sensored κ esc mamba max pro!!
Το συγκεκριμενο μοτερ ειναι 550αρι που σημαινει οτι ειναι μεγαλυτερο απ τα πιο συνιθισμενα 540 εχει περισσοτερη ροπη κ παραγει λιγοτερες θερμοκρασιες απο ενα αντοιστιχο 540αρι,  ενω μπορει να δεχτει ρευμα εως 16.8 volt !αυτο σημαινει οτι δουλευει ανετα με 4cells lipo κατι που για το 1.5 κιλο στεγνο βαρος του tt ειναι υπερβολικο!!













συμφωνα με την hobao τα ψαλιδια εχουν
  αυτη την κλιση για να μην στραβωνουν τα ημιαξωνια










HPI BULLET FLUΧ (mamba max και mamba monster)

Μια κατηγορια πολυ δημοφιλεις στα τ/κ αυτοκινητα ειναι αυτη των monster trucks !!!!
Ομως οχι τοσο δημοφιλη στην κλιμακα 1/10 οσο στα 1/8 οπου βλεπουμε τα περισσοτερα μοντελα !!
Εξαιρεση αποτελη το προσφατο bullet της hpi καθως κ το πιο παλιο stampede της traxxas ωστοσο αν καποιος ψαξει θα βρει κ αλλων εταιριων οχι τοσο γνωστων monster 1/10 !!
Το bullet εντιπωσιαζει αρχικα με την ωραια εμφανιση του !ξεχωριζουν τα τεραστια ζαντολαστιχα με τις ζαντες σε μαυρονικελ κ τα διπλα αμορτισερ ενω υπαρχουν 2 διαθεσιμα μοντελα , Bullet mt (monster truck)και Bullet st(stadium truck) 2 ιδια αμαξια ουσιαστικα με αλλα καπακια κ ζαντολαστιχα!!
Στην πραξη τωρα κ αφου το οδηγησα με το μαμισιο combo στην συνεχεια δοκιμαστηκε με  το mamba max pro 4600kv αλλα κ με το mamba monster 2200kv(με 2σελη κ 19αρι Pinion )  μου αρεσε το πολυ καλο ζυγισμα  του το οτι στριβει σα τρενο ενω με δυνατο combo σηκωνει σουζα για πλακα δυσκολα φερνει καπακι !
Tο μοτερ με το esc που φοραει ειναι το γνωστο ezrun 9t 35a (παιζει μεχρι 2σελη)με χρωματα hpi που μονο για monster δεν κανει !αν και εχει ροπη να τραβηξει το 3ων κιλων γομαρι αφου ειναι brushless ενω σ αυτο βοηθαει το πολυ μικρο γραναζωμα (10t pinion κ 50t spur)ωστοσο ενα esc με περισσοτερα αμπερ θα ηταν πολυ καλη αναβαθμιση κυριως για καπιον που θελει να του (πιει το αιμα) !!
Σασι αλουμινιου 3mm, πλακα στηριξης βασης διαφορικου servo plate κ πλακακια αλουμινιου ,μπαταριοκουτο που χωραει δισελη μπαταρια  ενω η μεταδωση γινετε με μπρος πισω διαφορικα κ στη μεση χρισιμοποιειται spur gear με slipper!!
Οι πρωτες μετατροπες-αλλαγες που εκανα ηταν να κατασκευασω ενα wheelie bar να αλλαξω το esc κ το moter κ να τριμαρω λιγο τo μπαταριοκουτο ωστε να μπορει να δεχκει κ 3σελη!!



με μαμισιο ezrun 9t

10αρι πινιον spur με slipper

14 καρε πλαστικo
διπλα αμορτισερ



servo saver ενσωματωμενο στο servo horn
χειροποιητο wheeliebar

Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

ΠΩΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΝΙΤΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

     Το να γνωριζουμε πως να ρυθμισουμε εναν κηνητηρα νιτρο ειναι βασικο τοσο για την σωστη λειτουργια του κινητηρα οσο κ για την μακροβιοτητα του.
Τοσο για εναν απειρο που ρυθμιζει για πρωτη φορα εναν κινητηρα οσο κ για εναν πιο εμπειρο που εχει ξεχασει τις εργοστασιακες ρυθμισεις ειναι απαραιτητο να γνωριζει πως θα ρυθμισει τον κινητηρα σωστα ακομα κι αν  γνωριζει τις εργοστασιακες ρυθμισεις στις βελονες του καρπιρατερ.
 Ομως ακομα  και οι προτεινομενες αναγραφομενες ρυθμισεις στα manual μοντελων πολλες φορες διαφερουν απο τις ρυθμισεις σωστης λειτουργιας ενως κινητηρα ενω ακομα κ οι εξωτερικες συνθηκες οπως υγρασια και  θερμοκρασια παιζουν κι αυτες τον ρολο τους στην διαμορφωση μιας σωστης λειτουργιας.
     Για να μαθετε να ρυθμιζετε σωστα θα πρεπει πρωτα να κατανοησετε πως λειτουργουν κ οι δυο βαλβιδες κ πως επιρεαζουν την λειτοτργια του κινητηρα,
 Η βαλβιδα των υψηλων στροφων ρυθμιζει την ποσοτητα εισαγωγης καυσιμου απ το ντεποζιτο στο  καρμπιρατερ ενω η βαλβιδα των χαμηλων στροφων την εισαγωγη καυσιμου απ το καρμπιρατερ στον θαλαμο καυσης.
 Και στις δυο βαλβιδες γυρνωντας αριστεροστροφα την βιδα (ξεσφιγκοντας)αυξανουμε την ποσοτητα καυσιμου(πιο πλουσιο μειγμα) ενω γυρνωντας δεξιοστροφα (σφιγκοντας)μειωνουμε την ποσοτητα(πιο φτωχο μειγμα)

Βαλβιδα χαμηλων στροφων
Βαλβιδα υψηλων στροφων



 







  Ξεκινωντας λοιπον θα πρεπει να ανοιξετε την βελονα των υψηλων στροφων περίπου 4 στροφές από την τελείως κλειστή θέση. Αυτό είναι μόνο ένα σημείο εκκίνησης για να εξασφαλιστεί οτι η βαλβίδα των υψηλων στροφων δεν περιορίζει την εισαγωγη καυσίμου απο το καρμπυρατέρ ώστε να μπορείτε να ρυθμίσετε την βαλβιδα των χαμηλων στροφων.
 Στην συνεχεια θα ξεκινησετε να ρυθμισετε την βαλβιδα των χαμηλων ,αφου την κλεισετε εντελως θα την ανοιξετε 1/5 της στροφης θα εισαγετε ενα καθαρο σωληνακι καυσιμου κ θα αρχισετε να φυσατε ενω θα ανοιγετε αργα την βιδα μεχρι να καταλαβετε οτι αρχιζει να περναει αερας οποτε κ θα σταματησετε να ανοιγετε αλλο την βαλβιδα(θα πρεπει να βεβαιωθητε σ αυτο το σταδιο οτι η πεταλουδα του καρμπιρατερ ειναι σε θεση ρελαντι για το λογο αυτο τοποθετηστε ενα ελατηριο επαναφορας ή ενα λαστιχακι αλλιως η πεταλουδα θα μενει ανοιχτη ) επεισης να σημειωσω οτι το ρελαντι θα πρεπει να ειναι ανοιχτο τοσο ωστε να περναει το κεφαλι μιας καρφιτσας αναμεσα στο σωμα του καρμπιρατερ κ την πεταλουδα κ το κενο που διμιουργετε να ειναι ισο με 1mm η λιγοτερο.



η πεταλουδα θα πρεπει να ειναι ανοιχτη σε θεση ρελαντι  τοσο οσο να χωραει να περασει μια καρφιτσα



  Θελουμε πολυ μικρη ροη αερα να περνα (καθως φυσαμε) συνεπως καυσιμου ωστε να εξασφαλισουμε οτι ο κινητηρας θα παρει μπροστα ουτοσωστε να προχωρησουμε στην παιρετερω ρυθμιση των χαμηλων.
Τωρα κλειστε εντελως την βαλβιδα των υψηλων ανοιξτε τερμα την πεταλουδα του καρμπιρατερ (γκαζι)





 φυσωντας στο σωληνακι καυσιμου ανοιγετε παραλληλα την βαλβιδα των υψηλων μεχρι να καταλαβετε οτι ο αερας ρεει ελευθερα πλεον απ την βελονα κ οχι με πιεση οπως στων χαμηλων!θα πρεπει η βελονα να ειναι ανοιχτη απο 2 μεχρι 5 στροφες αναλογως τον κινητηρα.
Αυτο θα μας εξασφαλισει οτι θα δεν θα εχουμε διακοπη της ροης του καυσιμου προς το καρμπιρατερ λογω κλειστης βελονας κι ετσι πλεον θα ειμαστε ετοιμοι να ρυθμισουμε πλεον τον κινητηρα στις ιδανικες ρυθμισεις.
  Ειμαστε ετοιμοι να θεσουμε τον κινητηρα σε λειτουργια πια κ δεν πρεπει να ξεχναμε οτι η βελονα των χαμηλων επειρεαζει το εισερχομενο μειγμα στο κινητηρα μεχρι τα μεσα του γκαζιου ενω των υψηλων απ την μεση κ πανω!
Θετουμε τον κινητηρα σε λειτουργια ,εαν δεν περνει ανοιγουμε το γκαζι μεχρισωτου παρει, εαν παρει με το γκαζι ανοιχτο πανω απ την μεση τοτε εχουμε πολυ φτωχο μειγμα χαμηλων στροφων κ θα πρεπει να ξεβιδωνουμε τις χαμηλες κατα 1/8 μεχρι πλεον να περνει χωρις να χρειαζετε να ανοιξουμε το γκαζι!
  Με τον κινητηρα σε λειτουργια ανοιξτε το γκαζι μεχρι την μεση εαν σβησει τοτε το μειγμα παραμενει φτωχο κ θα πρεπει να ξεβιδωσουμε κι αλλο τις χαμηλες κατα 1/10 την φορα μεχρι να πετυχουμε την σωστη ρυθμιση κ να μην σβηνει ,υπαρχει ομως περιπτωση να σβηνει και απο πολυ πλουσιο μειγμα ,αυτο θα το καταλαβουμε απο τον πολυ καπνο που θα βγαινει απ την εξατμιση ,το λαδι που επεισης θα ξερναει απ την εξατμιση και τον ηχο του μπουκωμενου κινητηρα , σ αυτην την περιπτωση βιδωνουμε την βιδα των χαμηλων κατα 1/10 καθε φορα.
   Ειμαστε πλεον ετοιμοι να ρυθμισουμε τις υψηλες.
Προφανως το μειγμα των υψηλων θα ειναι πολυ πλουσιο οποτε οταν θα γκαζωνουμε απ την μεση και πανω ο κινητηρας θα κομπιαζει κ μπορει να σβησει οποτε θα γκαζωνουμε στιγμιαια μεχρι τερμα ωστε να ρυθμιζουμε χωρις να σβηνει βιδωνωντας τις ψηλες κατα 1/8 καθε φορα!οταν πλεον πετυχουμε να μην σβηνει κ να μπορουμε να γκαζωσουμε μεχρι τερμα δε σημαινει οτι εχουμε πετυχει την ιδανικη ρυθμιση,απλα ειναι ενα αρχικο σταδιο ωστε πλεον να ρυθμισουμε τον κινητηρα να λειτουργει στο μεγιστο τον στροφων του.
  Με το γκαζι στο τερμα τωρα θα πρεπει να βιδωσετε αργα κ προσεκτικα τις υψηλες μεχρι να στροφαρει ο κινητηρας στο μεγιστο των στροφων του,αυτο θα γινει πολυ απλα ακουγοντας τις στροφες του κινητηρα. 
 Ο κινητηρας πλεον παραγει το μεγιστο της αποδοσης του οποτε παραγει κ περισσοτερες θερμοκρασιες αρα θα πρεπει για ασφαλεια να κανουμε λιγο πιο πλουσιο το μειγμα των υψηλων στροφων ,με προσεκτικες ρυθμισεις κατα 1/8 την φορα ξεβιδωνουμε τις ψηλες ωστε οταν γκαζωνουμε αποτομα μεχρι το τερμα να μην σβηνει μεν  αλλα να αυξανει κατευθειαν στροφες.
 Ειμαστε πλεον σχεδον ετοιμοι κ εχουμε ρυθμισει τον κινητηρα μας ετσι ωστε να δουλευει ναι μεν με το μεγιστο δυνατο της αποδοσης του αλλα οχι τοσο ωστε να επιρεαζει την ασφαλεια του.
 Ξανατεσταρουμε το κινητηρα απ το ρελαντι γκαζωνουμε μεχρι τερμα κ αφηνουμε παλι σε ρελαντι κατευθειαν κ εαν κανει πανω απο 4 δευτερα για να ξαναπεσουν οι στροφες σε ρελαντι εχουμε πολυ πουσιο μειγμα στις χαμηλες κ θα πρεπει να βιδωσουμε την βαλβιδα ,εαν κανει λιγοτερο η σβησει εχουμε πολυ φτωχο μειγμα χαμηλων κ θα πρεπει να ξεβιδωσουμε.
 Εαν ρυθμισουμε σωστα την βαλβιδα των χαμηλων ισως να μην χρειαστει να την ξαναρυθμισουμε πραγμα που δεν ισχυει με την βαλβιδα των υψηλων που ακομα κ σε μικρες μεταβολες των εξωτερικων συνθηκων μπορει να χρειαστει να επεμβουμε ξαναρυθμιζοντας αλλα ακομα κ για ασφαλεια πριν απο καθε φορα που ειναι να εκινησουμε τον κινητηρα θα ηταν σκοπιμο να ελεγχαμε  αν λειτουργει ο κινητηρας μας σωστα !
 Καλο ρυθμισμα και για οποια απορια μην δειστασετε να με ρωτησετε στα σχολεια του θεματος ακριβως απο κατω.

















Κυριακή 24 Απριλίου 2011

ΜΙΝΙΜΑΝΙΑΧ: Η απολαυση του μοντελισμου δεν εχει κλιμακα

Για οσους δεν γνωριζουν την υπαρξη τους εκτος απ τα μοντελα κλιμακας 1/12,1/10,1/8,1/5 τον τελευταιο καιρο αρχιζουν κ γινονται ολο κ πιο διαδεδομενα μοντελα πολυ μικροτερης κλιμακας που μπορει να φτασουν εως κ κλιμα 1/36 οπως τα kyosho mini z !!
το συγκεκριμενο λοιπον Blog πραγματευετε με αυτους τους μικρους δαιμονες κ οτι εχει  να κανει με τον κοσμο των mini  scale rc models με αναλυτικο κ συνεχως ανανεωμενο περιεχωμενο γι αυτο κ αξιζει ενα μπραβο στα παιδια για το μερακι κ ενδιαφερον που δειχνουν  για το blog αλλα κ για τον υπεροχο κοσμο του μοντελισμου!!

                              http://minimaniax.blogspot.com/

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Κατασκευη φλατζας

Σχεδον τις περισσοτερες φορες που απο συναρμολογουμε ενα κηνητηρα ολο κ καποια φλατζα θα κοπει η θα σχιστει!!!η ευκολη κ πιο ακριβη λυση ειναι να αγορασουμε μια καινουργια φλατζα απο ενα μοντελομαγαζο η οποιοα θα μας χρεωσει καποια ευρω κ για να ειμαστε σιγουροι θα αγορασουμε 5 ,6 για να εχουμε αν ανοιγουμε συχνα κ καθαριζουμε τον κηνητηρα!!αν διαλαδη κανει 5 ευρω η μια θα δωσουμε 30 ευρω για 6 φλαντζες!!!λιγο ασυμφορο νομιζω!!
Η δευτερη λυση πολυ πιο γρηγορη κ οικονομικη ειναι να αγορασουμε φλατζοχαρτο (ενδεικτικα ενα φλατζοχαρτο 30cmx20cm με παχος 3mm εχει καπου 3 ευρω κ μπορουμε να φτιαξουμε οσες φλατζες θελουμε!!Βασικα για την κατασκευη ενα καλο ψαλιδι κ ενα καλο κοπιδι θα χρειαστουμε!!
αρχικα βαζουμε το εξαρτημα για το οποιο θελουμε να φτιαξουμε την φλατζα σε μελανι γιa σφραγιδες η αν δεν εχουμε μαρκαρουμε καλα την επιφανεια με μαρκαδορο κ μετα πιεζουμε το εξαρτημα στο φλατζοχαρτο για να βγει το σχημα !!
στην συνεχεια κοβουμε το εξωτερικο της φλατζας με ψαλιδι
με προσοχη να μην σχισουμε την φλατζα κοβουμε με κοπιδι το εσωτερικο μερος (προσοχη θα πρεπει να εφαπτετε σωστα στο εξαρτημα που θα μπει για να μην υπαρχουν διαροες ,επεισης δεν θα πρεπει να προεξεχει στο εσωτερικο μερος καθως αν πχ ειναι φλατζα λαιμου εξατμισης θα εχει αποτελεσμα να χαλασει την ροη των καυσαεριων προς την εξατμιση!!

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

HUGE BRUSHLESS RC

Τον τελευταιο καιρο με την νεα τεχνολογια των ηλεκτροκινητηρων χωρις καρβουνακια  (brushless) λογο της δυναμης κ της αξιποπιστιας που εχουν σε σχεση με τους θερμικους αλλα κ τους διχρονους κινητηρες βενζινης εκτος απ τα 1/10 μοντελα βλεπουμε να περνανε κ σε μεγαλυτερες κλιμακες οπως 1/8 κ πιο προσφατα κ 1/5 !!!εδω ειναι καποια 5αρια θηρια ηλεκτρικα ready set!!

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΑΛΑΣΜΕΝΗΣ ΜΠΟΥΖΟΠΙΠΑΣ

Αλλο ενα αξεσουαρ που μπορουμε να φτιαξουμε μονοι μας χρισμοποιωντας καποια πραγματα που στους περισσοτερους μας περισεουν κ πλεον μπορει να μας ειναι και (αχρηστα).
Οι μπουζοπιπες του εμποριου εχουν ενσωματωμενη μπαταρια κ οταν χαλασει η μπαταρια πρεπει να πεταξουμε ολη την μπουζοπιπα !(για πιο λογο δεν εχω καταλαβει αφου θα μπορουσε με καποιο τροπο η μπαταρια να ηταν εβγαινε ωστε να αλαζαμε μονο την μπαταρια αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα)
αυτο που χρειαστηκα για την ανακατασκευη ηταν μια απλη μπαταριοθηκη καλωδιο σερβοβυσμα ενα αξονακι απο ψαλιδι αυτοκινητου (βασικα και με εναν πυρο η κατι αλλο που να χωραει (θα δειτε παρακατω που)η δουλεια γινετε!!
Αφου λοιπον εβγαλα την μπαταρια απ την μπουζοπιπα εκοψα το καλωδιο που την συνδεει ψηλα ωστε να μου μεινει καλωδιο (κ τα 2  ελατηρια της μπουζοπιπας οπως κ ολο τον κορμο τα κραταμε γιατι θα χρειαστουν)!στην συνεχεια πηρα ενα απλο σερβοβυσμα με καλωδιο κ κολησα το μαυρο καλωδιο του σερβοβυσματος με το καλωδιο της μπουζοπιπας προσοχη μετα την κοληση θα πρεπει να μωνωθει με θερμοσυστελωμενο για να μην γινει βραχυκυκλωμα ενω το κοκκινο καλωδιο το κολησα στο σωμα της μπουζοπιπας το ασπρο δε μας χρειαζετε μπορει καλιστα να βγει εγω το αφησα μη ρωτησε γιατι δεν ξερω!!Cheesy
ανοιξα μια τρυπα στο πανω μερος του εσωτερικου της μπουζοπιπας που ανεβοκατεβαινει στον κυριωσ κορμο πηρα ενα τσιμουχακι που μου περισευε κ του ανοιξα επεισης μια ιδια τρυπα το βιδωσα στο εσωτερικο της μπουζοπιπας κ περασα το αξονακι ετσι ωστε να κοντραρει το ελατηριο οταν συμπιεζουμε για να μπει στο μπουζι!βασικα ενα εχετε ενα παξιμαδι κ μια ροδελα που να βιβωνει πανω εκει που βιδωνε η νμπαταρια της πιπας θα ειναι το καλυτερο!
 στην συνεχεια πηρα το μπαταριοκουτο κ συνεδεσα μια θυληκη υποδοχη  σερβοβυσματος ουτως ωστε να εχω παροχη απο 2 μπαταριες γι αυτο κ δε χρισιμοποιησα το ηδη υπαρχων βυσμα του μπαταριοκουτου εαν εχετε δυνατες μπαταριες μπορειτε να εχετε κ παροχη απο μια μονο μπαταρια!!!
αυτο ηταν ετοιμη η hand made πιπα κ δε χρειαζετε να εχετε τον φοβο μη τελιωσει η μπαταρια αφου μποριτε να τις αλλαξετε επι τοπου!!!
 
κοψιμο καλωδιου κ πεταμα μπαταριας



κολημα καλωδιων κ ανοιγμα τρυπας στο σωληνα της πιπας
τρυπαμε το τσιμουχακι κ περναμε τον αξωνα 
κολαμε τα καλωδια του θυλυκου σερβοβυσματις για 2 ή 1  μπαταρια







ετοιμη
και αναμενη!!!!!!













ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΠΟΥΚΑΛΙΟΥ ΓΙΑ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟ ΜΕ 1 ΕΥΡΩ

Υπαρχουν πολλα αξεσουαρ που μπορει καποιος μοντελιστης να φτιαξει μονος του κ να γλιτωσει απο μερικα εως κ πολλα ευρω ενω το βασικοτερο ειναι οτι μετα απο καθε κατασκευη απολαμβανει μια δικια του διμιουργια που για μενα αυτο ειναι που μετραει περισσοτερο!!αυτο που χρειαζετε ειναι να εχουμε στην καθε περιπτωση τα σωστα υλικα που συνηθως μας ερχονται πολυ πιο θφηνα απο ετοιμα αξεσουαρ μοντελισμου φαντασια κ κεφι για διμιουργια!!!
οταν λοιπον μου χαλασε το μουκαλακι ανεφοδιασμου που ειχα εψαξα μεσω internet να βρω ενα καινουργιο!!χωρις πολλα πολλα οι τιμες για ενα μπουκαλακι ανεφοδιασμου ηταν κοντα στα 10 ευρω!!
σιγα μη δωσω λεω 10 ευρω για μια μ.......ια!πηρα λοιπον ενα μπουκαλι με απιονισμενο νερο που ειχα στην αποθηκη τα πουλανε στα μαρκετ με 1-1,5 ευρω εβγαλα το πομα τυλιξα γυρω γυρω απ την υποδοχη που μπαινει το πωμα τεφλον για υδραυλικα εβαλα κ ενα σιλικωνουχω σωληνακι αλλα κανει κ αυτο που εχουν τα μπουκαλακια κ να το....ετοιμο το μπουκαλακι!!!κ ειναι κ αθανατο!!!! Cheesy